Podľa videonávodu si najjednoduchšie overíte či je mobil alebo tablet vhodný pre tlač pokladničných dokladov z virtuálnej pokladnice cez Mini Tlačiareň KML‑58 alebo VRP Tlačiareň KML‑80.
Zariadenie musí spĺňať nasledovné dve podmienky:
Virtuálna pokladnica od verzie 4.0 je viac prispôsobená pre prácu na tablete. Ak zvažujete kúpu nového zariadenia, vrelo vám odporúčame tablet Lenovo TAB M10, ktorý sme testovali a bude vyhovovať aj náročnejším používateľom. Ak potrebujete mobilný telefón, doposiaľ sme nemali ani jeden problém so smartfónmi značky SAMSUNG.
Huawei P8 Lite, P9 Lite a Honor H6 s Android 6.0 tlačí doklady len ak je k internetu pripojený cez Wi‑Fi - Spomínané telefóny z dôvodu úspory batérie pri pripojení na internet cez mobilné dáta vypínajú tlačové služby čím sa znemožní tlač. Spoločnosť sme na chybu upozornili ale vzhľadom na rýchle morálne zastarávanie mobilných telefónov chybu nebudú opravovať. Chyba bola odstránená až v telefónoch s Androidom 7.
Ďalšie návody
Pri inštalácií Mini Tlačiarne KML‑58 postupujte podľa videonávodu, ktorý je podrobnejší než textový návod.
Pre jednoduchšie prihlasovanie do Virtuálnej pokladnice si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavte štvormiestny kód.
Ďalšie návodyPri inštalácií Tlačiarne KML‑79 postupujte podľa videonávodu, ktorý je podrobnejší než textový návod.
Pre jednoduchšie prihlasovanie do Virtuálnej pokladnice si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavte štvormiestny kód.
Ďalšie návodyPri prvom spustení Tlačiarne KML ePOS postupujte podľa video návodu, ktorý je podrobnejší než textový návod.
Pre jednoduchšie prihlasovanie do Virtuálnej pokladnice si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavte štvormiestny kód.
Ďalšie návodyPri inštalácií VRP Tlačiarne KML‑80 postupujte podľa videonávodu, ktorý je podrobnejší než textový návod.
Pre jednoduchšie prihlasovanie do Virtuálnej pokladnice si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavte štvormiestny kód.
Ďalšie návodyPri inštalácii platobného terminálu SumUp postupujte podľa video návodu, ktorý je podrobnejší než textový návod
Nekompatibilné zariadenia: Galaxy Tab A SM‑T285, Galaxy Tab A SM‑T280, Huawei P8 lite, Samsung J3.
Ďalšie návodyV tomto video návode sa dozviete, ako si doplniť textové a grafické logo na pokladničný doklad.
Všetky údaje, ktoré sú povinné, nastavuje priamo Finančná správa. Pre tlač platných pokladničných dokladov teda nemusíte nič nastavovať. Taktiež platí, že do samotného pokladničného dokladu nesmiete zasahovať. Vďaka aplikácii KML tlačiareň môžete pred alebo za pokladničný doklad doplniť vaše textové alebo grafické logo.
Ak chcete tlačiť pokladničné doklady so svojím grafickým logom alebo informáciou o otváracích hodinách, postupujte nasledovne:
Pre bližšie informácie si pozrite videonávod, ktorý je podrobnejší než textový popis.
Ďalšie návodyV tomto videonávode vám ukážem, ako vyriešiť prípad, ak vám Tlačiareň KML tlačí doklady, na ktorých je v každom treťom riadku označenie "NEPLATNÝ DOKLAD".
Ak sa vám zobrazilo hlásenie "Licencia je v poriadku", doklady sa už budú tlačiť správne.
V prípade, že sa vám zobrazilo oznámenie "Musíte byť pripojený k tlačiarni", napojte tlačiareň na adaptér a opakujte celý postup znova.
Ak sa vám zobrazilo hlásenie "Licencia je neplatná", skontrolujte číslo licencie podľa čísla, ktoré ste dostali vo faktúre pri kúpe tlačiarne, a skúste licenciu overiť znova.
Text neplatný doklad sa začne tlačiť na dokladoch vtedy, ak pri overovaní licencie dôjde k prerušeniu internetového spojenia s licenčným serverom.
Tento postup vám nepomôže, ak sa na náš softvérový ovládač pokúšate pripojiť inú tlačiareň ako KML alebo ak nemáte platnú licenciu.
Ďalšie návody
V tomto videonávode sa dozviete ako požiadať o pridelenie prihlasovacích údajov do virtuálnej pokladnice. Videonávod je podrobnejší a názornejší než textový návod.
O prístupové údaje k virtuálnej pokladnici je možné požiadať len elektronicky cez portál finančnej správy.
V tomto video návode sa dozviete, ako požiadať o pridelenie prihlasovacích údajov do virtuálnej pokladnice. Video návod je podrobnejší a názornejší v porovnaní s textovým návodom.
O prístupové údaje k virtuálnej pokladnici je možné požiadať len elektronicky cez portál Finančnej správy.
Finančná správa vám v priebehu 7 až 10 dní pošle poštou prihlasovacie meno a heslo do virtuálnej pokladnice. V prípade, že podnikáte ako fyzická osoba, údaje vám budú doručené na adresu trvalého pobytu. Právnickým osobám Finančná správa zašle prihlasovacie údaje na adresu sídla firmy.
Ďalšie návodyNa to, aby ste mohli zo svojho mobilu alebo tabletu tlačiť pokladničné doklady z virtuálnej pokladnice cez Tlačiareň KML, musíte mať vo svojom zariadení nainštalovaný ovládač tlačiarne a aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica, v skratke označovanú ako VRP. Podrobný postup, ako nainštalovať do svojho zariadenia ovládač tlačiarne, si môžete pozrieť v samostatnom videonávode na tomto odkaze − Inštalácia Tlačiarne KML. V tejto časti si opíšeme postup inštalácie aplikácie VRP. Videonávod je podrobnejší a názornejší než textový návod.
Odporúčam vám, aby ste si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavili štvormiestny kód na jednoduchšie prihlasovanie.
Ďalšie návodyVirtuálna registračná pokladnica (skratka VRP) od verzie 2.1 umožňuje prihlásenie sa do aplikácie pomocou PIN‑u. Pridelené prihlasovacie meno a heslo možno nahradiť štvormiestnym PIN‑om, čo výrazne zjednoduší používanie aplikácie. Ten si na svojej virtuálnej pokladnici nastavíte podľa videonávodu alebo nasledovného postupu:
O úspešnom spárovaní a nastavení PIN‑u vás bude informovať vyskakovacie okno. Na ďalšie prihlásenie do virtuálnej pokladnice môžete použiť zvolený PIN.
PIN je možné nastaviť maximálne do troch zariadení súčasne.
Ďalšie návodyTento videonávod je určený pre tých, ktorí si virtuálnu pokladnicu zaregistrovali ako prenosnú pokladnicu.
Ak máte ako adresu prevádzky vo svojej virtuálnej pokladnici uvedené "Prenosná pokladnica", ste povinný do systému eKasa zasielať umiestnenia pokladnice, na ktorom v reálnom čase evidujete prijatú tržbu, vklad alebo výber hotovosti.*)
Evidencia sa robí priamo cez ikonu polohy na úvodnej obrazovke. Na výber máte:
Pre bližšie informácie si pozrite videonávod, ktorý je podrobnejší než textový popis.
*) § 8a ods.6 zákona č. 289/2008 Z.z. Ak podnikateľ používa prenosnú pokladnicu e‑kasa klient, je povinný do systému e‑kasa zasielať okrem údajov uvedených v odsekoch 1, 2 a 4 aj adresu alebo GPS súradnice umiestnenia prenosnej pokladnice, na ktorej podnikateľ eviduje prijatú tržbu, vklad alebo výber hotovosti, alebo evidenčné číslo vozidla, ak toto vozidlo je predajným miestom.
Ďalšie návodyV tomto videonávode sa dozviete, ako si vo virtuálnej registračnej pokladnici (skratka "VRP") založíte novú položku do katalógu tovarov a služieb, a naučíte sa všetky spôsoby blokovania vo virtuálnej pokladnici.
V tomto video návode sa dozviete, ako vo virtuálnej registračnej pokladnici správne vystaviť doklad o úhrade faktúry v hotovosti a ako si nastaviť softvérový ovládač tak, aby vám uľahčil prácu v tejto agende.
Keď vám niekto zaplatí faktúru v hotovosti, ste povinný mu vystaviť potvrdenie z registračnej pokladnice. Táto povinnosť sa vzťahuje na všetkých podnikateľov, ktorí sú povinný používať registračnú pokladnicu.
Doklad o úhrade faktúry v hotovosti nesmiete vystavovať ako bežný položkový doklad1), ale musíte ho vytvoriť v samostatnej agende.
Vo virtuálnej pokladnici ju nájdete po kliknutí na Nový doklad a Úhradu faktúry. Potom sa vám otvorí okno, v ktorom vyplníte polia Číslo faktúry a Suma na úhradu. Na tejto obrazovke po kliknutí na ikonu môžete pridať identifikátor kupujúceho. Preddefinované sú polia identifikátora ako IČO, DIČ, IČ DPH alebo môžete zvoliť iný údaj.
Doklad sa vytvorí po kliknutí na ikonu . Následne môžete doklad odoslať e‑mailom prostredníctvom tlačidla
alebo môžete doklad vytlačiť kliknutím na ikonu
.
Doklad je možné vytlačiť alebo zaslať elektronicky iba raz. Viac sa o tejto téme dočítate v článku Pokladničné doklady e‑mailom v nasledovnom odkaze.
Doklad o úhrade faktúry v hotovosti môžete vystaviť aj so zápornou sumou a to tak, že vložíte znamienko mínus pred sumu úhrady. Tento postup využijete, keď vraciate niekomu peniaze v hotovosti, napríklad za dobropis.
Pri tlači originál pokladničného dokladu odovzdávate zákazníkovi. Dobrým zvykom je vytlačiť si aj kópiu pre účtovníčku, aby ste aj vy mali doklad o tom, kedy ste prijali platbu za faktúru.
Zákon zakazuje2) tlač viacerých originálov a preto kópiu dokladu o úhrade faktúry musíte robiť tak, že sa vrátite do Hlavného menu, kliknete na Vystavené doklady, vyberiete si konkrétny doklad a vytlačíte ho.
Tento postup je zdĺhavý a nepraktický. Preto sme do softvérového ovládača KML Tlačiareň pridali funkciu, ktorá po vystavení originálu dokladu o úhrade faktúry vytlačí aj kópiu tohto dokladu.
Počet kópií si nastavíte nasledovne:
Po vystavení originálu dokladu o úhrade faktúry v hotovosti sa automatický vytlačí aj kópia.
1) Vyjadrenie Finančnej správy k tlači dokladov o úhrade faktúry v hotovostiĎalšie návody
V tomto video návode sa dozviete nielen to, ako sa vo virtuálnej pokladnici robia uzávierky, ale aj ako si poradiť, ak máte malý displej, v dôsledku čoho sa vám kalendári nezobrazujú niektoré dátumy. Video návod je podrobnejší než textový popis.
Napriek tomu, že zákon vám neprikazuje robiť uzávierky, budete ich potrebovať pre seba alebo svoju účtovníčku. Virtuálna pokladnica umožňuje robiť dva typy uzávierok a to Prehľadové uzávierky a Intervalové uzávierky.
Prehľadová uzávierka zobrazí prehľad predaja za jeden deň a nahrádza vo virtuálnej pokladnici dennú uzávierku. Prehľadovú uzávierku vo virtuálnej pokladnici vytvoríte nasledovne:
Ak potrebujete uzávierku so starším dátumom alebo za iné obdobie, napríklad týždeň, mesiac, rok ‑ na to slúži intervalová uzávierka. Intervalovú uzávierku vo virtuálnej pokladnici vytvoríte nasledovne:
Ak virtuálnu pokladnicu používate na zariadení s nízkym rozlíšením, môže sa stať, že pri uzávierkach vám v kalendári chýbajú niektoré dátumy. Postup, ako vyriešiť tento problém, sa nachádza vo video návode.
Ďalšie návodySvoje prihlasovacie údaje do Virtuálnej registračnej pokladnice chráňte starostlivo, vyhnete sa tým zbytočným problémom. Pri používaní virtuálnej pokladnice sa obsluha prihlasuje pomocou štvormiestneho PIN‑u, ktorý si môžete nastaviť podľa nasledovného videonávodu. Prihlasovacie meno a heslo sa používajú len pri prvom prihlásení, a preto sa často stáva, že podnikateľ zabudne alebo stratí prihlasovacie údaje. V tomto návode si povieme, ako sa k nim znova dopracovať a ako postupovať v prípade, ak sú navždy stratené.
Prihlasovacie meno môžete získať dvomi spôsobmi:
Nájdete ho na doklade, ktorý vám zaslal daňový úrad pri aktivácii Virtuálnej registračnej pokladnice (skratka VRP).
Ak sa dokážete prihlásiť do svojej VRP aspoň pomocou PIN‑u, prihlasovacie meno nájdete v hornom riadku po kliknutí na "Nastavenia a žiadosti", potom na "Zmena hesla".
Heslo, ktoré vám zaslal daňový úrad na spomínanom oznámení, nie je platné, keďže ste si ho museli zmeniť pri prvom prihlásení, a vaše súčasné heslo vám daňový úrad nevie poslať ani zmeniť.
Skúste si na heslo spomenúť. Možno vám pomôže, že musí mať dĺžku minimálne 8 znakov, musí obsahovať minimálne jedno veľké písmeno, minimálne jedno malé písmeno a minimálne jednu číslicu.
Na prihlásenie do VRP máte päť pokusov. Ak sa vám ani na piatykrát nepodarí prihlásiť, ďalšie pokusy sú už oddelené prestávkou, ktorá sa postupne predlžuje.
Ak sa vám do VRP nepodarilo prihlásiť ani pomocou uvedených návodov, neostáva nič iné, ako nahlásiť stratu prihlasovacích údajov. Tlačivo nájdete na odkaze Oznámenie o strate prihlasovacích údajov na prístup do virtuálnej registračnej pokladnice
Na vyplnenie tlačiva budete potrebovať:
DKP je daňový kód pokladnice a môžete ho nájsť:
Na každom pokladničnom doklade bez ohľadu na to, či je to originál alebo kópia, čiže aj na vzorovom pokladničnom doklade, ktorý by ste mali mať vystavený na viditeľnom mieste.
Na intervalovej uzávierke. Pravdepodobne ste nejakú tlačili pre svoju účtovníčku.
Na prehľadovej uzávierke.
DKP je 17‑miestny číselný kód s pevnou štruktúrou. Prvé tri čísla DKP sú prefix VRP a vždy je to 999, nasleduje desať čísel vášho DIč. DKP je ukončené štvormiestnym kódom označujúcim poradové číslo vašej virtuálnej pokladnice, napr. 0001.
Vytlačené oznámenie podpíšte, a ak máte pečiatku, aj opečiatkujte. Oznámenie môžete doručiť daňovému úradu nasledovnými tromi spôsobmi:
Podľa vyjadrenia finančného riaditeľstva podnikateľ, ktorý je povinný komunikovať so správcom dane elektronicky (platiteľ DPH), sa môže rozhodnúť, či oznámenie podá v elektronickej, alebo v papierovej forme. Toto rozhodnutie finančného riaditeľstva však máloktorý daňový úrad rešpektuje.
Po oznámení straty prihlasovacích údajov vám síce daňový úrad pošle nové údaje do VRP, avšak aplikácia sa automaticky nastaví do stavu len na čítanie (READ ONLY), čo znamená, že v nej bude možné len prezerať už vystavené doklady a robiť uzávierky. Nový pokladničný doklad však už v tejto VRP nebude možné vytvoriť. Preto je potrebné, aby ste si podali aj novú žiadosť o pridelenie kódu do VRP, s čím vám pomôže nasledovný videonávod.
Ďalšie návodyAby vám virtuálna pokladnica (VRP) fungovala na 100%, musíte občas skontrolovať, či používate najnovšie aplikácie. V tomto videu vám ukážeme, ako urobiť aktualizácie, čo všetko treba aktualizovať pre bezproblémový chod virtuálnej pokladnice. Upozorňujeme vás, že video návod je podrobnejší a názornejší než textový návod.
Virtuálna pokladnica sa postupne mení a vyvíja a pre jej správne fungovanie je dôležité používať vždy aktuálnu verziu. Týmto zmenám vo virtuálnej pokladnici prispôsobujeme aj náš softvérový ovládač KML Tlačiareň a preto ho tiež musíte aktualizovať. Ak používate platobný terminál, tak platby prebiehajú rýchlo len na najnovšej verzií aplikácie SumUP.
Aktualizácie vykonáte tak, že: