Podľa videonávodu si najjednoduchšie overíte či je mobil alebo tablet vhodný pre tlač pokladničných dokladov z virtuálnej pokladnice cez Mini Tlačiareň KML‑58 alebo VRP Tlačiareň KML‑80.
Zariadenie musí spĺňať nasledovné dve podmienky:
Virtuálna pokladnica od verzie 4.0 je viac prispôsobená pre prácu na tablete. Ak zvažujete kúpu nového zariadenia, vrelo vám odporúčame tablet Lenovo TAB 4 10, ktorý sme testovali a bude vyhovovať aj náročnejším používateľom. Ak potrebujete mobilný telefón, doposiaľ sme nemali ani jeden problém so smartfónmi značky SAMSUNG.
Huawei P8 Lite, P9 Lite a Honor H6 s Android 6.0 tlačí doklady len ak je k internetu pripojený cez Wi‑Fi - Spomínané telefóny z dôvodu úspory batérie pri pripojení na internet cez mobilné dáta vypínajú tlačové služby čím sa znemožní tlač. Spoločnosť sme na chybu upozornili ale vzhľadom na rýchle morálne zastarávanie mobilných telefónov chybu nebudú opravovať. Chyba bola odstránená až v telefónoch s Androidom 7.
Ďalšie návody
Pri inštalácií Mini Tlačiarne KML‑58 postupujte podľa videonávodu, ktorý je podrobnejší než textový návod.
Pre jednoduchšie prihlasovanie do Virtuálnej pokladnice si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavte štvormiestny kód.
Ďalšie návodyPri inštalácií VRP Tlačiarne KML‑80 postupujte podľa videonávodu, ktorý je podrobnejší než textový návod.
Pre jednoduchšie prihlasovanie do Virtuálnej pokladnice si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavte štvormiestny kód.
Ďalšie návodyV tomto videonávode vám ukážem, ako vyriešiť prípad, ak vám Mini Tlačiareň KML‑58 tlačí doklady, na ktorých je v každom treťom riadku označenie "NEPLATNÝ DOKLAD".
Ak sa vám zobrazilo hlásenie "Licencia je v poriadku", doklady sa už budú tlačiť správne.
V prípade, že sa vám zobrazilo oznámenie "Musíte byť pripojený k tlačiarni", napojte tlačiareň na adaptér a opakujte celý postup znova.
Ak sa vám zobrazilo hlásenie "Licencia je neplatná", skontrolujte číslo licencie podľa čísla, ktoré ste dostali vo faktúre pri kúpe tlačiarne, a skúste licenciu overiť znova.
Text neplatný doklad sa začne tlačiť na dokladoch vtedy, ak pri overovaní licencie dôjde k prerušeniu internetového spojenia s licenčným serverom.
Tento postup vám nepomôže, ak sa na náš softvérový ovládač pokúšate pripojiť inú tlačiareň ako KML‑58 alebo ak nemáte platnú licenciu.
Ďalšie návody
V tomto videonávode sa dozviete ako požiadať o pridelenie prihlasovacích údajov do virtuálnej pokladnice.
Na stránke finančnej správy v žiadosti o pridelenie kódu VRP vyplňte požadované údaje vrátane štvormiestneho PIN kódu, ktorý si sami vymyslíte. Vymyslený PIN kód si starostlivo uchovajte, budete ho potrebovať pri prvom prihlásení sa do virtuálnej pokladnice. Vyplnenú žiadosť uložte cez tlačidlo "uložiť ako PDF a vytlačiť" a následne vytlačte kliknutím na tlačidlo "Tlačiť".
Vytlačenú žiadosť podpíšte, a ak máte pečiatku, aj opečiatkujte. Žiadosť musíte daňovému úradu zaslať elektronicky cez portál Finančnej správy ako prílohu všeobecného podania v časti register. S podaním žiadosti vám pomôže vaša účtovníčka, ktorá má s elektronickým podávaním dokumentov Finančnej správe SR istotne skúsenosti.
Po overení údajov uvedených v žiadosti vám daňový úrad do 10 dní poštou pošle prihlasovacie meno a heslo do aplikácie virtuálnej registračnej pokladnice.
Ďalšie návodyNa to, aby ste mohli zo svojho mobilu alebo tabletu tlačiť pokladničné doklady z virtuálnej pokladnice cez Mini Tlačiareň KML, musíte mať vo svojom zariadení nainštalovaný ovládač tlačiarne a aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica, v skratke označovanú ako VRP. Podrobný postup, ako nainštalovať do svojho zariadenia ovládač tlačiarne, si môžete pozrieť v samostatnom videonávode na tomto odkaze − Inštalácia Mini Tlačiarne KML‑58. V tejto časti si opíšeme postup inštalácie aplikácie VRP. Videonávod je podrobnejší a názornejší než textový návod.
Odporúčam vám, aby ste si podľa návodu 4 kliknutia na prihlásenie nastavili štvormiestny kód na jednoduchšie prihlasovanie.
Ďalšie návodyVirtuálna registračná pokladnica (skratka VRP) od verzie 2.1 umožňuje prihlásenie sa do aplikácie pomocou PIN‑u. Pridelené prihlasovacie meno a heslo možno nahradiť štvormiestnym PIN‑om, čo výrazne zjednoduší používanie aplikácie. Ten si na svojej virtuálnej pokladnici nastavíte podľa videonávodu alebo nasledovného postupu:
O úspešnom spárovaní a nastavení PIN‑u vás bude informovať vyskakovacie okno. Na ďalšie prihlásenie do virtuálnej pokladnice môžete použiť zvolený PIN.
PIN je možné nastaviť maximálne do troch zariadení súčasne.
Ďalšie návodyV tomto videonávode sa dozviete, ako si vo virtuálnej registračnej pokladnici (skratka "VRP") založíte novú položku do katalógu tovarov a služieb, a naučíte sa všetky spôsoby blokovania vo virtuálnej pokladnici.
Svoje prihlasovacie údaje do Virtuálnej registračnej pokladnice chráňte starostlivo, vyhnete sa tým zbytočným problémom. Pri používaní virtuálnej pokladnice sa obsluha prihlasuje pomocou štvormiestneho PIN‑u, ktorý si môžete nastaviť podľa nasledovného videonávodu. Prihlasovacie meno a heslo sa používajú len pri prvom prihlásení, a preto sa často stáva, že podnikateľ zabudne alebo stratí prihlasovacie údaje. V tomto návode si povieme, ako sa k nim znova dopracovať a ako postupovať v prípade, ak sú navždy stratené.
Prihlasovacie meno môžete získať dvomi spôsobmi:
Nájdete ho na doklade, ktorý vám zaslal daňový úrad pri aktivácii Virtuálnej registračnej pokladnice (skratka VRP).
Ak sa dokážete prihlásiť do svojej VRP aspoň pomocou PIN‑u, prihlasovacie meno nájdete v hornom riadku po kliknutí na "Nastavenia a žiadosti", potom na "Zmena hesla".
Heslo, ktoré vám zaslal daňový úrad na spomínanom oznámení, nie je platné, keďže ste si ho museli zmeniť pri prvom prihlásení, a vaše súčasné heslo vám daňový úrad nevie poslať ani zmeniť.
Skúste si na heslo spomenúť. Možno vám pomôže, že musí mať dĺžku minimálne 8 znakov, musí obsahovať minimálne jedno veľké písmeno, minimálne jedno malé písmeno a minimálne jednu číslicu.
Na prihlásenie do VRP máte päť pokusov. Ak sa vám ani na piatykrát nepodarí prihlásiť, ďalšie pokusy sú už oddelené prestávkou, ktorá sa postupne predlžuje.
Ak sa vám do VRP nepodarilo prihlásiť ani pomocou uvedených návodov, neostáva nič iné, ako nahlásiť stratu prihlasovacích údajov. Tlačivo nájdete na odkaze Oznámenie o strate prihlasovacích údajov na prístup do virtuálnej registračnej pokladnice
Na vyplnenie tlačiva budete potrebovať:
DKP je daňový kód pokladnice a môžete ho nájsť:
Na každom pokladničnom doklade bez ohľadu na to, či je to originál alebo kópia, čiže aj na vzorovom pokladničnom doklade, ktorý by ste mali mať vystavený na viditeľnom mieste.
Na intervalovej uzávierke. Pravdepodobne ste nejakú tlačili pre svoju účtovníčku.
Na prehľadovej uzávierke.
DKP je 17‑miestny číselný kód s pevnou štruktúrou. Prvé tri čísla DKP sú prefix VRP a vždy je to 999, nasleduje desať čísel vášho DIč. DKP je ukončené štvormiestnym kódom označujúcim poradové číslo vašej virtuálnej pokladnice, napr. 0001.
Vytlačené oznámenie podpíšte, a ak máte pečiatku, aj opečiatkujte. Oznámenie môžete doručiť daňovému úradu nasledovnými tromi spôsobmi:
Podľa vyjadrenia finančného riaditeľstva podnikateľ, ktorý je povinný komunikovať so správcom dane elektronicky (platiteľ DPH), sa môže rozhodnúť, či oznámenie podá v elektronickej, alebo v papierovej forme. Toto rozhodnutie finančného riaditeľstva však máloktorý daňový úrad rešpektuje.
Po oznámení straty prihlasovacích údajov vám síce daňový úrad pošle nové údaje do VRP, avšak aplikácia sa automaticky nastaví do stavu len na čítanie (READ ONLY), čo znamená, že v nej bude možné len prezerať už vystavené doklady a robiť uzávierky. Nový pokladničný doklad však už v tejto VRP nebude možné vytvoriť. Preto je potrebné, aby ste si podali aj novú žiadosť o pridelenie kódu do VRP, s čím vám pomôže nasledovný videonávod.
Ďalšie návody